ورق آلومینیوم شادولاین چیست

پیش از این به تفصیل با ویژگی های ورق آلومینیوم آشنا شدیم و دریافتیم که این فلز سبک وزن، قابلیت چکش خوری بالایی دارد و به علت انعطاف پذیری فوق العاده و قیمت مناسب در تمامی زمینه ها از جمله ساختمان سازی به کار می‌رود. این ورقه ها در ابعاد و ضخامت های مختلف موجود هستن، قابلیت رنگ پذیری دارند، در آلیاژهای مختلف و به راحتی یافت می‌شوند. امروز با یکی از انواع فرم‌های این ورق به نام ورق آلومینیوم شادولاین آشنا می‌شویم، که به خصوص در معماری و ساختمان سازی کاربرد دارد. ورق آلومینیوم را با توجه به کاربردی می‌خواهند از آن دریافت کنند، به شکل ها و طرح های گوناگون و در اندازه های متفاوت تولید می‌کنند. در فرم شادولاین ورق ها به شکل موجدار تولید می‌شوند که موجب افزایش مقاومت آنها می‌شود. ورق آلومینیوم شادولاین اکثرا برای ساخت شیروانی های خانه ها در مناطق بارانی، مثل شمال کشور، به کار می‌رود.

ویژگی‌های ورق آلومینیوم شادولاین

ویژگی‌های ورق آلومینیوم شادولاین
این ورق ها در رنگ های متنوع و شاد مثل آبی، سبز، قرمز و نارنجی موجود هستند، چرا که قابلیت رنگ پذیری از طریق رنگ پودری الکترواستاتیکی را دارا می‌باشند. علاوه بر اینکه طرح های موجدار زیبا و مقاومت بالای ورق آلومینیوم شادولاین آن را برای استفاده در شیروانی ها به بهترین گزینه تبدیل کرده است، این ورق در سقف های کاذب و پوشش دیوارها هم به کار می‌رود. ورق آلومینیوم شادولاین با داشتن ضخامتی مابین 0.5 تا 0.7 میلیمتر، طرحی شبیه به ذوزنقه دارد که به خاطر قیمت مناسب و کارایی بالا، انتخاب تعداد زیادی از شرکت های ساختمانی برای مسقف کردن سقف منازل مسکونی است. البته باید متذکر شد که این ورق به تنهایی عایق نیست و در کنار آن باید از عایق هایی مثل فوم های eps، xps و یا پشم شیشه استفاده کرد. ورق های آلومینیوم شادولاین در هنگام نصب باهم هم‌پوشانی، اورلپ، دارند و به وسیله پیچ محکم می‌شوند.

بیشتر بخوانید :  نمایندگی فروش ورق آلومینیوم مشهد

روش ساخت ورق آلومینیوم شادولاین

روش ساخت ورق آلومینیوم شادولاین
با توجه به اینکه ورق باید به شکل گالوانیزه وارد دستگاه شود، ابتدا سطح آن را با روی پوشانده، سپس مجموعه ای از قالب ها را روی دستگاه رول فرمینگ قرار داده و سپس ورق گالوانیزه را درون دستگاه قرار می‌دهند تا با فشار دستگاه فرم گرفته و طرح موجدار روی آن نقش ببندد. این روش اغلب در دمای اتاق و نهایتا تا 200 درجه سانتی‌گراد انجام می‌شود، از این رو در دسته تولید به روش نورد سرد قرار دارد. اغلب ورق های رنگی شادولاین پس از این مرحله به کوره رنگ پاشی برده و به روش الکترواستاتیکی رنگ می‌شوند.

قیمت ورق آلومینیوم شادولاین

بطور کلی باید گفت قیمت ورق آلومینیوم به صورت روزانه تعیین می‌شود. البته عواملی همچون ضخامت و سایز سفارشی شما در تعیین قیمت نیز نقش دارند. برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای ورق آلومینیوم شادولاین از وب سایت اکوآرک دیدن فرمایید. همچنین این گروه صنعتی با داشتن چندین سال سابقه موثر در زمینه نمای ساختمان شما را برای یافتن بهترین متریال، برای سقف کاذب و یا شیروانی، یاری داده و مناسب ترین جا برای فروش ورق آلومینیوم شادولاین را به شما معرفی می‌کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما